Tekstbageriet

fin sort gave

Sådan glæder du dine kunder

xx99

Glade kunder er altid godt. Det er et faktum ingen kan løbe fra. Det er kunderne der gør, at det hele løber rundt og glade kunder kommer igen og igen. Har du meget glade kunder, kan du være så heldig at de anbefaler dig til andre og du dermed får endnu flere kunder. 

Derfor gavner det altid at have glade kunder. Men hvordan får man så glade kunder? Det kan du blive klogere på lige her. 

to glade mennesker på en strand

Service, service og atter service 

Når den gode service er i højsædet i din virksomhed, så kan du ikke undgå at få glade kunder. Derfor bør du altid fokusere på servicen i din butik. Faktisk er det sådan, at flere kunder hellere vil betale en lille smule mere for deres varer, hvis de oplever at få en service der er ud over det sædvanlige. 

Derfor kan du faktisk ved, at give den absolut bedste service konkurrer lige så meget på din service som på pris. Det er en stor fordel at vide det som erhvervsdrivende. Altså at du ikke udelukkende behøver at konkurrer på prisen. 

Giv dine loyale kunder en kundegave 

Udover at have service som hovedfokus så kan du også vælge, at give dine loyale kunder kundegaver. Ofte så køre virksomheder med tilbud til alle nye kunder men sjældent til deres trofaste kunder. Her kan du gå ind og gøre en forskel, ved at forkæle de kunder som er loyale overfor dig. Det vil også give dig en god omtale og samtidig sikre, at dine kunder fortsat er loyale mod dig. 

Dette er særligt vigtigt i en tid som denne, hvor konkurrencen på stort set alle markeder er så stor som den er. Med kundegaver får du dine kunder til at føle sig værdsat og de får lyst til fortsat at handle hos dig. 

Kort leveringstid og nem retur 

Driver du en forretning, hvor dine kunder bestiller mange varer online, så giv dem en kort leveringstid og sørg samtidig for at returnering af varerne er nemt. Det vil gøre dine kunder glade, hvis de ikke skal vente ret længe på deres produkter. 

De bestiller dem jo lige netop fordi, at de gerne vil have varen og dermed skal de have den så hurtigt som muligt. I dag har mange webshops dag til dag-levering og det er denne du skal op og konkurrere imod. 

illustreret webshop

Læg et personligt kort eller et lille stykke chokolade i pakken 

Der er også rigtig mange virksomheder der har stor succes med, at ligge et personligt kort i pakken inden de sender den afsted til deres kunder. Du kan også vælge at vedlægge et lille stykke chokolade i pakken. Så vil dine kunder opleve, at de har fået noget helt gratis og det er altid en succes. 

Have your say

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.