Tekstbageriet

Google AdWords specialist

Find den helt rigtige specialist i Google Adwords

xx99

Google Adwords er et kæmpe marked, og for dig med en lille virksomhed kan det være svært at komme i gang med det og sætte sig ind i, hvordan det fungerer, hvad man skal gøre, hvor mange penge man skal sætte af til det og så videre. Der er mange spørgsmål, Google spørger om, når man skal opsætte kampagner, og derfor kan det være både tidskrævende – og unødvendigt også for dig som iværksætter at bruge en masse tid på at sætte dig ind i det. I stedet bør du overveje at finde en specialist, som virkelig har sat sig ind i, hvordan Google Adwords virker.

Led de rigtige steder

Når du så skal finde den specialist, der skal hjælpe dig, handler det selvfølgelig om, at du skal finde dén, der passer bedst til dig og dit temperament og virksomhedens budget på området.

Når du skal lede, kan du kigge forskellige steder. Det mest oplagte er måske for dig at se en google søgning. Men her er det vigtigt at huske, at de jo er eksperter i netop Google-reklame, så derfor handler det om for dig at kunne skære igennem reklamerne og finde den rigtige. Her kan du med fordel også lede andre steder end bare Google. Lav en søgning på LinkedIn for eksempel eller spørg i forskellige fora, hvor folk har forsøgt sig med forskellige AdWords specialister. På den måde kan du få andre folks anbefalinger med i din vurdering.

 

Du kan blandt andet læse mere om en Google AdWords specialist her

Forskellige kompetencer hos specialisten

Udover at lede forskellige steder skal du også gøre det klart for dig selv, hvad det er, du leder efter. Hvordan skal du bruge vedkommende, og hvad har du råd til at købe?

  • Kun Adwords?

Er du ny til at bruge Google som marketingsredskab, kan det være, at det ikke kun er Adwords, du skal have en specialist til. Måske skal vedkommende også kunne hjælpe dig med Google generelt, og derfor skal du lede efter en specialist med lidt bredere kompetencer.

  • Budget

Hvad er dit budget? Det er ret vigtigt, når du skal finde én, der skal arbejde for dig. For hvor meget vil du bruge på en specialist? Har du måske ikke så mange penge, kan det være, det er nødvendigt at gå på kompromis med kvaliteten af arbejdet.

  • Personlighed

Sidst men ikke mindst er det måske vigtigt for dig, at du kan arbejde sammen med vedkommende, der skal hjælpe dig i din markedsføring. Derfor bør du kigge på, hvem der sidder bag den fede hjemmeside. Er det én person, der har arbejdet meget med området? Kan vedkommende forklare dig det ordentligt og så videre.

Derudover kan der selvfølgelig være mange andre faktorer for dit vedkommende, der spiller ind. Lav gerne en liste over, hvad en specialist skal kunne hjælpe dig med, hvad dit budget er, og hvad du mere konkret søger. Bestil gerne en aftale med flere forskellige specialister, før du vælger den rigtige. På den måde er du sikker på, at du finder dén, der kan opfylde dine krav.


Artiklen er udtryk for skribentens holdning og indeholder ikke redaktionelt materiale.

Have your say

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.