Tekstbageriet

Læs mere om bogfoering.dk

Når bogholderiet kører på autopilot

I mere end fyrre år arbejdede revisionsfirmaet Kvist & Jensen med bogholderi og service for erhvervsvirksomheder efter de gammelkendte og gængse arbejdsmetoder. Papir i mængder så store, at det krævede hyldemeter efter hyldemeter at opbevare, og ikke altid lige let at håndtere. Et gennemgående træk var også, at mange erhvervsdrivende, store som små, nærmest skubbede bogføringen foran sig til papirbunkerne til sidst ikke var til at flytte (okay, måske en mindre overdrivelse, men du forstår pointen).

I en verden, der bliver mere og mere digital, overvejede revisionsfirmaet hvordan hele processen kunne digitaliseres. Ikke nok med det, så var målet også at automatisere processerne i bogføringen, så virksomhederne ikke bare slipper for byrden med papirbilag og huske deadlines for afregninger mv., men også kan bogføre med få klik.

Fra tanke til handling – bogfoering.dk blev født

Beslutningen om at indføre automatiseret digital bogføring blev taget, og arbejdet med at udvikle konceptet påbegyndt. I modsætning til så mange andre ville Kvist & Jensen ikke blot lave en standardløsning. De mange års erfaring med bogholderi og revision viser, at man ikke kan lave en one-size-fits-all løsning, når det drejer sig om regnskaber.

Virksomheder er ikke bare forskellige i forhold til størrelse, men også selve behovet for bogføring varierer. Nogle firmaer udskriver mange fakturaer og andre få. Nogle har et større indkøb af fx varer end andre osv. Derfor var målet også, at den løsning der skulle udvikles kunne skræddersys til den enkelte kundes behov og med forskellige services inkluderet.

Der er således tale om bogholderi på autopilot tilpasset hver enkelt kunde, og når du skal vælge hvordan dit digitale bogholderi skal sammensættes, så taler du med revisionsfirmaets proces- og digitaliseringskonsulent.

Din egen controller og regnskabschef inkluderet

Selvom dit bogholderi bliver automatiseret, så er der brug for et menneske til at tjekke om alt er i orden. Det samme gør sig gældende for de bilag, hvis nogen, der ikke kan bogføres automatisk. Hvor ofte der skal kontrolleres og opdateres er op til dig, men du kan vælge at rådføre dig med den regnskabschef, som du har inkluderet i processen.

Det er måske netop dette, der gør konceptet unikt. En automatisk løsning tilpasset dit behov og med menneskeøjne der sørger for, at tingene fungerer som de skal. Du har således altid det fulde overblik og samtidig en ekspert at rådføre dig med. Helt trygt og uden risiko for fejl.

Hvad koster det at overgå til bogføring på autopilot? I virkeligheden burde spørgsmålet være, hvad sparer jeg ved at benytte automatiseret digitalt bogholderi?

Netop fordi bogholderiet bliver tilpasset dig, din virksomhed og situation, er der ingen standardpriser at vælge imellem. Det hele afhænger af, hvilke ydelser der er behov for og hvor ofte der fx skal tjekkes op på regnskabet.

Hvis du har gjort alt selv før, så får du naturligvis en udgift. Men, hvis du regner de timer du hver måned bruger på bogholderi, betalinger osv. sammen, og ganger med din egen timeløn, så får du et realistisk billede af din besparelse.

Have your say

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.